O klubu


O klubuVozilačlanoviNatjecanjaKontakt
Iz tiskovina
Pravila i dokumenti
Oldtimerski vjesnik
Automobilni list
Llinkovi
Mali oglasi
Forum
Home




Vozilo mjeseca
MOTO GUZZI AERONE
Dujmović Jozo
MOTO GUZZI AERONE (1948.)
Oldtimer Rally

Natjecanja

29. Oldtimer rally Zagreb - Trakoščan...
trasa:
13.07.2015, 12:45 - 13.07.2015, 12:45
Naš 29. po redu tradicionalni zagrebački oldtimer rally u organizaciji Oldtimer kluba Zagreb, firme Automehanika servisi d.d i Tehničkog muzeja Zagreb je održan u subotu 07. lipnja u Tehničkom muzeju Zagreb i promotivnom vožnjom kroz centar grada te u nedjelju 08. lipnja 2014. godine na trasi:
ZAGREB–TRAKOŠĆAN.
I ove je godine za sudionike organiziran natječaj elegancije „Concours d'Elegance“, a vozači najbolje plasiranih vozila bili su nagrađeni. Povjerenstvo u sastavu g. Miljenko Paunović ig. Želimir Krističević ocijenilo je vozila sudionika prema sljedećim klasama:

a) Osobna vozila
b) Vojna i teretna vozila,
c) Motorkotači i motorkotači s bočnom prikolicom.

Uz nagrade po klasama dodijeljena je i nagrada „Best of show“, za najbolje uređeno vozilo prema mišljenju sudionika i publike. Uz pehare dodjeljene su i mnogobrojne praktične nagrade koje je donirala firma „Auto-Krešo“.

Cilj našeg ovogodišnjeg 29. po redu Zagrebačkog oldtimer rallya bio je dvorac Trakošćan. Po atraktivnosti Trakošćan je bez svake sumnje u samom vrhu ne samo zagorskih već svih dvoraca u Hrvatskoj. Pogled na dvor iz bilo koje perspektive i njegov dominantni položaj na strmom brežuljku iznad malog jezera usred šume je fascinantan.
Najstariji dio dvorca je podignut u 13. stoljeću kao manji „Burg“ a pronađeni su i stariji tragovi postojanja. U svojoj povijesti Trakošćan je više puta dograđivan i prepravljan u skladu sa načinom i stilom gradnje iz dotičnog vremena pa se danas mogu razabrati nekoliko arhitektonskih stilova. Najznačajnije dogradnje potječu iz 16. i kasnije iz 18. stoljeća. Posljednja značajna nadogradnja i prepravke učinjene su u 19. stoljeću kada njegov vlasnik podmaršal Juraj Drašković uređuje dvorac u neogotičkom stilu koji prevladava i danas. U istom vremenskom razdoblju uređuje se i park-šuma u „engleskom stilu“ uz dvorac i formira umjetno jezero.
Tijekom postojanja dvorca Trakošćan, izmijenilo se nekoliko njegovih gospodara. Prvi vlasnici su bili Celjski grofovi zatim ban Jan Vitovec te Matijaš i poslije Ivaniš Korvin. Nakon raspada Zagorske kneževine kao posebno vlastelinstvo dvor Trakošćan uživaju Gyulayi a od 1568.godine je u vlasništvu obitelji grofova Drašković koji ostaju do 1944. godine kada se sele u Beč i Güssing u Austriji. Poslije Drugog svjetskog rata dvorac i posjedi obitelji Drašković su nacionalizirani.
Od 1953. godine dvorac je uređen u muzej sa stalnim postavom i dostupan za razgledavanje. Od detalja prilikom razgledavanja treba naročitu pažnju posvetiti ulaznoj kuli s pokretnim mostom i grbom Drašković-Malatinski iz 18. st., viteškoj dvorani sa viteškim oklopima iz 16. stoljeća i zastavama, zbirku oružja s helebardama i bradaticama (Hackenbüchse), puškama i pištoljima na bubanj te raznim turskim oružjem, zbirku portreta Draškovića i njihovih rođaka iz 16.-19. stoljeća, kasnobarokni namještaj, dvorsku kuhinju i knjižnicu. Također je vrijedno razgledati slike slikarice Julijane Erdödy-Drašković iz druge polovine 19. stoljeća.
Svakako u kraćoj šetnji treba razgledati dvorski park uz jezero s mnogobrojnim rijetkim vrstama stabala i drugog raslinja te kapelu sv. Ivana iz 1752. godine...

opis:
MOTO GUZZI AERONE
foto:
© 2005-2017 Oldtimer klub "Zagreb"
coax. 0,02