Velorex-Oskar
70 godina od početka proizvodnje Velorexa
Prototip neobičnog tricikla s "karoserijom" iz umjetne kože je prvi puta izrađen 1945. godine u Parníku kraj Češke Trebove, a tada započinje i njegova proizvodnja. Iza konstrukcije ovog automobila s tri kotača, koji je u početku nosio oznaku Oskar 54, stajala su braća František i Mojmir Stránský, koji su bili nadahnuti triciklom britanske tvornice Morgan. Nakon smrti brata Františeka u prometnoj nesreći, prilikom testiranja prototipa te nakon odlaska iz tvornice (nakon što je odbio pristupiti Komunističkoj partiji Čehoslovačke), Mojmir od 1951. godine seli proizvodnju u grad Solnice. Tada je Oskar 54 najprije preimenovan u Velorex-Oskar, da bi na kraju zadržao samo naziv Velorex, po kome je i ostao poznat u povijesti automobila.
U početku su vozila kupovale osobe s invaliditetom, jer su za to imali posebno povoljne uvjete. Velorex se proizvodio do 1971. godine, a ukupno je proizvedeno oko 15.000 primjeraka. Od 1971. do 1973. godine se proizvodi model sa četiri kotača.
Velorex je imao mjesta za dva putnika.
Kostur karoserije je bio izrađen sa čeličnim šipkama preko kojih je bio presvučen materijal iz umjetne kože. Pogonska jedinica je „posuđena“ od motocikla čehoslovačkog proizvođača Jawa. Izvorni Oskar 54 je imao dvotaktni motor obujma 248,5 cm³ s jednim cilindrom koji je razvijao 9 KS. Kasnije mu je snaga povećana na 12 KS. Masa praznog vozila iznosila je svega oko 200 kg, a najveća dozvoljena težina oko 400 kg. Velorex je na 100 km trošio 3,6 litara benzina.
Kasnije inačice su imale nešto jači motor iz modela Jawa 350 sa 16 KS pa je Velorex 16/350 mogao razviti brzinu do 85 km/sat.